fbpx

Áramszolgáltatói ügyintézés

A hálózatra termelő napelemes rendszerek esetében az adott területen illetékes áramszolgáltatóval történő új együttműködést kell kialakítani, ami az úgynevezett hálózathasználati szerződésben kerül szabályozásra. Ennek azért van jelentősége, mert a háztartás már nem csak vételezni fog elektromos áramot, hanem a napelemek révén betermelni a hálózatba. Ennek jogszabályi és műszaki körülményei miatt szükséges elindítani az áramszolgáltatói ügyintézést.

Ezek alapján a következő lépéseken keresztül járul hozzá ügyintézőnk a folyamathoz, melynek során ügyfeleinkről levesszük az ügyintézés szakmai és bürokratikus terheit.

  1. Igénybejelentés:

A folyamat során formanyomtatványon jelezzük a szolgáltató felé elképzelésünket.

  1. Műszaki Gazdasági Tájékoztató:

Az úgynevezett MGT-ben kapunk választ az igénybejelentésünkre, amelyben a szolgáltató jelzi, az adott ügyfélnek milyen követelményeknek kell megfelelni.

  1. Csatlakozási Dokumentáció:

Az MGT alapján összeállítjuk a CsD, amely tartalmazza azokat a műszaki jellemzőket, adatokat és információkat, amivel eleget tehetünk az MGT-ben foglaltaknak.

  1. Jóváhagyás:

A CsD-re kapott válaszként tulajdonképpen jóváhagyja a műszaki tartalmat a szolgáltató, így megkezdhető a kivitelezés.

  1. Készre jelentés:

A kivitelezést követően a szolgáltató irányába küldjük, hogy tájékoztassuk a fizikai megvalósulásról.

  1. Hálózathasználati szerződés:

A napelemes rendszer által hálózatra termelő és vételező ingatlan jogi és elszámolási körülményeit tömöríti. Aláírása és szolgáltatóhoz való visszaküldése után mennek ki az áramszolgáltató műszaki szakemberei lecserélni az elszámoláshoz szükséges ad-vesz mérőórát.